سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند زنده ای میان مردگان است . [امام علی علیه السلام]
پاییز 1385 - آنان که خاک را بنظر کیمیا کنند
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •    بسم الله الرحمن الرحیم

     

     

     

     

     

     درود و سلام خدا و تمام کائنات بر شما و خاندان پاک و     مطهر و شجاع و قهرمان واسطوره اتان باد.

                                        

     

    مولای من در روزگاری که جهان همچون "عصف ماکول" شده و از هر سو هزاران ویروس و میکرب و باکتری این کره سبز و آبی را از چهار گوشه درحال خشکاندنند! که البته منشاء زمینی دارد و از ماست که بر ماست . مخربترین و نابود کننده ترین بیماری یا عارضه که در روزگار شما هم وجود نازنینتان را می آزرد و نشانه های روشن و نورانی وحی و شما را ندیده میگرفت- بیماری یا آفتی که در تمام سالیان حضور مقدس شما و خاندان گرامیتان – باعث رنجش  و آسیب میگردید – بیماری مهلکی که به شما و وجود مقدستان آسیب نمیرساند بلکه باعث گسترش گمراهی و نابودی بشر بوده و هست .

    "جهل"همچنان حضور دارد و نه جهل ساده و وحشی دوران گذشته بلکه جهل مرکب و اینکه نمیدانیم که نمیدانیم و همچنان به نادانی خویش پروبال داده و در این ورطه هلاک دست و پا میزنیم .

    مولای من – "جهل" همچنان حضور دارد و نه جهل ساده نیزه و شمشیر بلکه جهل مرکب "سلاح اتمی" و "فریب و نیرنگ" و "چپاول" و "قدرت کاذب سکه های زر" و امروزه قدرت پوشالی دلار! کسب درآمد نامشروع بهرقیمتی حتی نابودی ملل دیگر !!

    مولای من ظلم و بیعدالتی که اولین خصیصه جهل است بصورت قاپیدن حق دیگران برای ارتزاق خویش! میبینید هنوز نمیدانیم که "روزی بدست خداوند است " و کسی نمیتواند بیشتر یا کمتر حتی اگر ماهرترین و فریبکارترین دزد هم باشد – تغییری در آن بوجود آورد که هیچ حتی مومنین وافراد خاص هم با توسل به "او" و درخواست و التماس شاید بتوانند....!!

    هنوز بعضی از زعمای جاهل قوم باصطلاح متمدن غرب میپندارند که میتوانند نان گرسنه ها را بصورت ارز در شکم آدمهای فربه و سیر فرو کنند! و تمام !!؟؟

    این جهل مرکب نیست که از آن دم میزنم؟ و اینکه هنوز نمیدانند که قانون و نظم و نظام خداوندی که توسط شما و پیشینیان قبل از شما به بشر ابلاغ گردیده – تا آخر هستی ادامه دارد و جاری است و توسط هیچ شیطانی قابل تغییر نیست . گرچه پیروزیهای کوتاه مدت و آرایش شده توسط شیطان فریبشان میدهد و دمی دلخوششان میگرداند !

    مولای من آنها میاندیشند که امروز و فردا پایان جهان است و بازگشتی نیست ! آنها به رستاخیز اعتقاد ندارند و نمیدانند که باید درمقابل اعمالشان بایبستند و پاسخگو باشند !آنها به آخرت فکر نمیکنند و کر و کورند و همه چیز را در این دنیا میبینند و آنهم با قانون خاص جنگل و فکر میکنند که چون ظاهرا" قویند میتوانند برای ضعفا که شما به صالحینشان وعده وراثت زمین را داده اید – راه و روش زندگی تعیین کنند آنهم جاهلانه غیر از آنچه که شما پیامش را روشن و آشکار آورده اید .

    جهل مگر این نیست که روشنفکران بجای تحقیق و بررسی و یافتن بهتر و ترویج و آموزش آن بمردم ساده – خود دنباله رو آنان شده اند ؟‌پس شکر گزاری کجاست ؟ پس یاد خدا بودن کجاست ؟ پس تفکر غیر مطلق کجاست ؟ حتی مدعیانی که مرتب صحنه های رادیو و تلویزیون را با افکار ناقصشان پر کرده اند مطلق فکر میکنند و بررسیشان کهنه و منسوخ است . آقای دکتری که نام زیبا دارد و زیبا لباس میپوشد ولی افکارش زیبا نیست و چند شب پیش در بحث با چند روحانی بصورت مطلق موفقیت و شکست ریاست جمهور دلسوخته مملکت را نقد میکرد !‌ ایشان فرمود : ببینیم آیا بعد از انقلاب موفق بوده ایم یا نه ؟

    مولای من  نمیداند که بررسی علمی و صحیح بصورت درصدی است نه مطلق و کلی !

    مطلق فقط خاص خداوند است که تنها مطلق است و فرمایشات ایشان که بر سینه دریاگونه شما نزول یافته است .

    این جهل نیست که وجود نازنین شما حتی در شب عظیم معراج – از درد جهل ما اشک بر گونه های پاکتان جاری ساخته است ؟ مگر همین جهل باعث نشد که مولا علی (ع) از درد آن توی چاه گریه کند ؟ این جهل نیست که آقا بقیه الله (عج) بخاطر آن از بین ما رفته است و در غیبت اشک میریزد و دلتنگ یاران خویش است ؟ مگر فاطمه بزرگ زنان عالم بخاطر همین جهل شبانه بخاک سپرده نشد تا ندانیم مرقد شریفش کجاست ؟

    مولای من عاجزانه از شما استدعا دارم که بیاریمان بیائید و :

     

    1-    آنچه بما سپردید "کتاب الله " و " عترت " را هنوز نشناخته ایم و قدر نمیدانیم

     

    –--  برایمان دعا کنید .

     

    بعد از 124000 پیامبر و خاتمیت معظم آنان و معراج شما تا قاب قوسین او ادنی و وجود نازنین علی (ع) و فاطمه و فرزندان مطهرشان و رهبری روحانی در کشورمان- هنوز از تب جهل میسوزیم و چیزی نیاموخته ایم

     – برایمان دعا کنید .

     

     

    2-    روشنفکران جامعه نه به کتاب میپردازند و نه جستجو میکنند و همچنان نه میخوانیم نه میدانیم نه مییابیم و نه می شنویم- اکثریت اینند.

    – برایمان دعا کنید .

    3-    شدیدا" به دنیا وابسته ایم و این وابستگی ما را ناسپاس و قدرنشناس و بی توجه به حق نموده است

     

           برایمان را دعا کنید .

     

     

    4-    وجود نازنین بقیه الله (عج) را برای جلوگیری از ادامه جهل به حضوری سریعتر نیاز مبرم است

     

         برایمان دعا کنید .  

     

     

    -------------------------------------------------- 

    " عصف ماکول" – وام گرفته شده از سوره مبارکه فیل – آیه 5



    عبدالله علیخواه ::: چهارشنبه 85/9/15::: ساعت 7:12 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    بسم الله الرحمن الرحیم

     

     

    گزیده ای از آثار "جبران خلیل جبران"      

     

    A spiritual treasury        Khalil Gibran

     

     

    در مورد "عشق"

     

    عشق تنها آزادی در دنیاست-زیرا چنان روح را تعالی می بخشد که قوانین بشری و پدیده های طبیعی مسیر آن را تغییر نمیدهند.

    Love is the only freedom in the world because it so elevates the spirit that the phenomena of nature do not alert its course.

     

    محبوبم – اشکهایت را پاک کن !زیرا عشقی که چشمان ما را گشوده و ما را خادم خویش ساخته – موهبت صبوری و شکیبایی را نیز به ما ارزانی میدارد.اشکهایت را پاک کن و آرام بگیر –زیرا ما با عشق میثاق بسته ایم و برای آن عشق است که رنج نداری – تلخی بی نوایی و درد جدایی را تاب می آوریم .

    Dry your tears-my darling-for love that has opened our eyesand made us its servants will grant us the blessing of patience and forbearance.Dry your tears and be consoled – for we have made a covenant with love- and for that love shall we bear the torment of poverty and the bitterness of misfortune and the pain of sepration.

     

    هنگامی که عشق به شما اشارتی کرد-از پی اش بروید-هرچند راهش سخت و ناهموار باشد.هنگامی که با بالهایش شما را در بر میگیرد-تسلیمش شوید-گرچه ممکن است تیغ نهفته در میان پرهایش مجروحتان کند.وقتی با شما سخن میگوید – باورش کنید.گرچه ممکن است صدایش رویاهاتان را پراکنده سازد-همانگونه که باد شمال باغ را بی بر میکند.زیرا عشق همانگونه که تاج بر سرتان میگذارد- به صلیبتان میکشد.همانگونه که شما را می پروراند-شاخ و برگتان را هرس میکند.

    همانگونه که از قامتتان بالا میرود و نازک ترین شاخه هاتان را که در آفتاب میلرزند نوازش میکند- بزمین فرو میرود و ریشه هاتان را که بخاک چسبیده اند- میلرزاند.عشق شما را همچون بافه های گندم برای خود دسته میکند.

    می کوبدتان تا برهنه تان کند. سپس غربالتان میکند تا از کاه جداتان کند.آسیابتان میکند تا سپید شوید.ورزتان میدهد تا نرم شوید.آنگاه شما را به آتش مقدس خود می سپارد تا برای ضیافت مقدس – نانی مقدس شوید. 

    When love beckons to you – follow him-though his ways are hard and steep.And when his wings enfold you yield to him-though the sword hidden among his pinions may wound you.And when he speak to you belive in him-though his voice may shatter your dreams as the north wind lays waste the garden.For even as love crows you so shall he crucify you.Even as he is for your growth so is he for your pruning.Even as he ascend to your height and caresses your tenderest branches that quiver in the sun-So shall he descend to your roots and shake them in their clinging to the earth.Like sheaves of corn he gathers you unto himself.He threshes you to make you naked.He sifts you to free you from your husks.He grinds you to whiteness.He kneads you until you are pliant –And then he assigns you to his sacred fire-that you may become sacred bread for God,s sacred feast.

     

    او پرنیان نوازش بالهای ظریف را احساس کرد که گرد قلب فروزانش پرپرزنان می چرخیدند- و عشقی بزرگ وجود اورا تسخیر کرد...عشقی که قدرتش ذهن آدمی را از دنیای کمیت و اندازه جدا میکند...عشقی که زبان به سخن می گشاید – هنگامی که زبان زندگی فرو میماند....عشقی که همچون شعله کبود فانوس دریایی – راه را نشان میدهد و با نوری که به چشم دیده نمیشود – هدایت می کند.

    He perceived the feathery touch of delicate wings rustling about his flaming heart-and a great love possessing him….A love whose power separates the mind from the world of quantity and measurement….A love that talks when the tongue of life is muted….A love that stands as a blue beacon to point out the path-guiding with no visible light.

     

    عشق از ژرفای خویش آگاه نمیشود – جز در لحظه جدایی

    Love knows not its depth till the hour of separation. 



    عبدالله علیخواه ::: جمعه 85/7/28::: ساعت 3:10 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    بسم الله الرحمن الرحیم

    (بپاس تلاش بسیار ارزشمند مدیران محترم http://www.p30download.com )

    ما :

    خوب هستیم   ؟       بد نیستیم ؟      بد هستیم ؟      

    اگر خوبیم میتوانیم بهترباشیم

    اگر بدنیستیم میتوانیم بهترباشیم

    اگر بدیم میتوانیم بهتر باشیم 

    همیشه از اینکه هستیم کمی بهتر میتوانیم باشیم و همیشه کارها را کمی بهتر میتوان انجام داد!

    برای اینکه بهبود گرا باشیم و درصدی و واقع بینانه بنگریم باید قبول کنیم که همه چیز در اختیار همه است و ما نمیتوانیم در عین حالی که به یک کار میپردازیم به کارهای دیگر هم مستقیم یا غیر مستقیم دست ببریم . اگر نویسنده هستیم بگذاریم که دیگران در مورد کارهای ما نظر بدهند البته دیگران هم بدون حب و بغض باید باین کار بپردازند.

    اگر ما نویسنده ایم بگذارید کسی پیدا شود و دست مار ا بگیرد و کارمان را ترجمه کند تا ما هم بتوانیم جایزه نوبل ببریم!البته مترجمین باید از دنباله روی و مد و بحث روز بپرهیزند و استعدادها را کشف و به معرفی و ترجمه بپردازند.

    اگر ما مبتکریم کسی باید پیدا شود و دست مار ا بگیرد و معرفی و تشویق کند و از اینکه مانند سوپر مارکت هر کسی هرروز یک دکان علم و دانش همانند آنچه قبلا" ایجاد شده - باز کند کاری بس اشتباه است .

    بعنوان مثال بعد از اینکهp30download.com اقدام به تاسیس محلی برای مرکزیت دادن به دانلود مجانی نمود – بلافاصله صدها سایت به همان کار پرداختند و امکان استفاده درست از این سرمایه ملی از همه گرفته شد و تفرق و چندگانگی بوجود آمد.در حالیکه استفاده بهینه (بهتر) از امکانات نشاندهنده مدیریت صحیح ما از (زمان) و (امکانات) است .میشد بجای ایجاد چند سورس موازی به تقویت ورشد همان سایت اقدام کرد و درحقیقت بقول بزرگان علم مدیریت بهتر است هرکس میمون خود را بدوش بکشد و در هر زمینه و بسترفکری که دارد – در سایت مناسب باتفکرش و سورس مورد تاییدش فعالیت کند.از ایجاد هزاران سایت شخصی که همه از اول شروع کار دانلود نرم افزارو ...را در سایت قرار میدهند آیا جز تفرق و چند گانگی حاصلی دارد ؟ بفکر جوانان باشیم که هدایت و راهنمائی آنها یعنی کسانی که وارث و سازنده آینده این کشورند باید بود.برادرزاده من دوم هنرستان است و کامپیوتر میخواند و همیشه از من سوال میکند که بالاخره از کجا باید دانلود کرد ؟ حالا چه چیزی را باید دانلود کرد – بماند. خدا پدر و مادر فیلترینگ را بیامرزد که از یک ناحیه فکر مار ا راحت کرد!و حالا نوبت سایتهای قدرتمندی مانندپی سی دانلود است که دست ما را بگیرد و براه درست ببرد .اخیرا" اقدام به تبادل لینک شده و امیدوارم سایتهای شخصی باارزش جمع آوری و یکپارچه در مسیرهای مشخص و مثبت و مفید بحال جامعه گام بردارند.

                                              انشاإالله 

     

     

     

     

     

     

     

     



    عبدالله علیخواه ::: دوشنبه 85/7/24::: ساعت 9:47 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     



    عبدالله علیخواه ::: پنج شنبه 85/7/20::: ساعت 1:22 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 7
    بازدید دیروز: 0
    کل بازدید :26447

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    پاییز 1385 - آنان که خاک را بنظر کیمیا کنند
    عبدالله علیخواه
    سالیان درازی است که مینویسم و به دین و آئین کشورم بشدت علاقمندم. با راهنمائیهای اساتید سعی کرده ام در خدمت قرآن و جوانان باشم .

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    پاییز 1385 - آنان که خاک را بنظر کیمیا کنند

    >>لوگوی دوستان<<

    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<





    Powered by WebGozar

    style> < .WFeedTitle{font-family:tahoma;font-size:8pt;color:#003399;text-decoration:none;font-weight:600}.WFeedTitle:hover{color:#ff4400;} .WFeed{font-family:tahoma;font-size:9pt;color:#003399;text-decoration:none;}.WFeed:hover{color:#ff4400;}
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    بسم الله الرحمن الرحیم